Wybrane problemy rachunkowości budżetowej oraz sprawozdanie finansowe JST za rok 2025
|
termin |
11 grudnia 2025 r. |
|
godzina |
09:00 - 15:00 |
|
miejsce szkolenia |
ONLINE Szkolenie realizowane na żywo |
|
cena |
450,00 zł od osoby |
Do kogo skierowane jest szkolenie
Szkolenie przeznaczone jest dla skarbników, księgowych oraz pracowników służb finansowych jednostek samorządu terytorialnego, a także pracowników jednostek organizacyjnych JST.
Prowadzący szkolenie
Lucyna Hanus – Prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, specjalista w zakresie rachunkowości oraz praktycznego stosowania przepisów obejmujących całokształt gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego. Wykładowca prowadzi liczne szkolenia dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego.
Opis szkolenia
- Błędy powodujące brak rzetelności ksiąg rachunkowych i sprawozdania finansowego JST
- Elementy polityki rachunkowości, zasady dokonywania zmian i uproszczeń.
- Inwentaryzacja – metody, termin, częstotliwość.
- Wycena i ewidencja aktywów trwałych, w tym: projekt KRS „Wartości niematerialne i prawne”, zakup aktywów trwałych z ceną rozłożoną na raty.
- Ewidencja i wycena należności i zobowiązań.
- Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów.
- Przepływy pieniężne pomiędzy budżetem i jednostką, w tym: uzgodnienie i kontrola prawidłowości sald kont rozliczeniowych i środków pieniężnych w drodze.
- Niewygasające wydatki w księgach budżetu JST i jednostki realizującej zadanie.
- Bilans z wykonania budżetu JST
- Sprawozdanie finansowe jednostki i łączne JST – zakres danych i powiazanie ze sprawozdaniami budżetowymi.
- Pytania i odpowiedzi.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia
Korzyścią z udziału w szkoleniu jest umiejętność prawidłowego zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2025 r. oraz przygotowania sprawozdań finansowych, sporządzanych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami rozporządzeń.
Oczekiwane przygotowanie słuchaczy
Dobrze widziana jest wiedza dotycząca zasad rachunkowości dla budżetu i jednostek organizacyjnych, a także ustawy o finansach publicznych.
Organizator zapewnia:
autorskie materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej w dniu poprzedzającym szkolenie,
LINK (wersja elektroniczna) umożliwiający wzięcie udziału w szkoleniu, przekazany w dniu poprzedzającym szkolenie,
certyfikat ukończenia szkolenia, który wraz z fakturą przesłany zostanie, poprzez operatora pocztowego, po zakończonym szkoleniu.
W przypadku niewzięcia udziału w szkoleniu podmiot, którego uczestnik jest pracownikiem ponosi pełną odpłatność za szkolenie wynikającą z pisma. Certyfikat w takim przypadku nie zostanie wystawiony.